Ballonglek

Illustrasjon: Thomas Madsen/ Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet

Å leike med ballongar er morosamt og kan vere svært god koordinasjonstrening!

Berre fantasien set grenser for kva øvingar ein kan gjere med ballongar, men her er nokre døme:

  • Halde ballongen i lufta med berre ei hand
  • Halde ballongen i lufta utan å bruke hendene
  • Ein kan byte ballong i lufta med ein annan på signal
  • Slå ut andre sine ballongar innanfor eit avgrensa område, samstundes som ein held fast på kontrollen med eigen ballong.
  • To og to skal forflytte seg frå den eine sida av rommet til den andre, samstundes som dei saman skal klare å halde ein ballong i lufta.
  • Ha fleire ballongar i lufta enn deltakerar. Felles mål å holde alle ballongane i lufta

Moro å avslutte med å la deltakarane få sprekke ballongen sin.

Hensikt

God basistrening som utfordrar spesielt dei koordinative eigenskapane.

Variasjon

Deltagerne forsøker med en fluesmekker eller aviskølle å holde ballongen i luften. Enkeltvis, parvis eller flere sammen.

  • Alle forsøker å holde alle ballonger i luften
  • Når man har slått til en ballong, skal man videre til en annen
  • Ballongen holdes i luften over et nett

Progresjon

For dei minste kan det vere nok å prøve å halde ballongen i lufta. For å gjere det litt vanskelegare for dei eldre, kan ein under dei individuelle øvingane til dømes berre gå på strekane i golvet.

Tilpasningsmuligheter

Sørg for ro når beskjeder og instruksjon gis.

Kognitive utfordringer: Repetisjon og forutsigbarhet. Fjern sanse-forstyrrelser. Vær oppmerksom på dagsform. Kort og presis instruksjon, vis. Gi raskt støtte dersom noen viser tegn til frustrasjon. Kan ha behov for eget avgrenset område og/eller et «pausested». To og to?

Bevegelsesutfordringer: Vær oppmerksom på økt trettbarhet, kan ha behov for pauser. Undersøk om personen har nedsatt sensibilitet. Gi personen god tid til å prøve. Avgrens område dersom nødvendig.. Økt rekkevidde med aviskølle? Jobb parvis – holde i noens hånd?

Nedsatt hørsel/døv: Sørg for ro når beskjeder gis. Snakk én og én. Ha direkte kontakt. Bruk mimikk, kroppsspråk og evt. Tegnstøtte. Mindre grupper kan være nyttig.

Nedsatt syn: Ledsag når personen har behov for det. La personen bli kjent med omgivelsene og la de kjenne på utstyr. Repetisjon og forutsigbarhet. Tenk over lysforhold, bruk fargesterke ballonger / kontraster. Tydelig, verbal instruksjon, evt. bane bevegelser. Jobb parvis – holde i noens hånd?

 

Levert av: Hege Danielsen/Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet.

Forslag til tilpasningsmuligheter: Nasjonal Kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser