Å leike med ballongar er morosamt og kan vere svært god koordinasjonstrening!
Berre fantasien set grenser for kva øvingar ein kan gjere med ballongar, men her er nokre døme:
- Halde ballongen i lufta med berre ei hand
- Halde ballongen i lufta utan å bruke hendene
- Ein kan byte ballong i lufta med ein annan på signal
- Slå ut andre sine ballongar innanfor eit avgrensa område, samstundes som ein held fast på kontrollen med eigen ballong.
- To og to skal forflytte seg frå den eine sida av rommet til den andre, samstundes som dei saman skal klare å halde ein ballong i lufta.
- Ha fleire ballongar i lufta enn deltakerar. Felles mål å holde alle ballongane i lufta
Moro å avslutte med å la deltakarane få sprekke ballongen sin.
Hensikt
God basistrening som utfordrar spesielt dei koordinative eigenskapane.
Variasjon
Deltagerne forsøker med en fluesmekker eller aviskølle å holde ballongen i luften. Enkeltvis, parvis eller flere sammen.
- Alle forsøker å holde alle ballonger i luften
- Når man har slått til en ballong, skal man videre til en annen
- Ballongen holdes i luften over et nett
Progresjon
For dei minste kan det vere nok å prøve å halde ballongen i lufta. For å gjere det litt vanskelegare for dei eldre, kan ein under dei individuelle øvingane til dømes berre gå på strekane i golvet.
Tilpasningsmuligheter
Sørg for ro når beskjeder og instruksjon gis.
Kognitive utfordringer: Repetisjon og forutsigbarhet. Fjern sanse-forstyrrelser. Vær oppmerksom på dagsform. Kort og presis instruksjon, vis. Gi raskt støtte dersom noen viser tegn til frustrasjon. Kan ha behov for eget avgrenset område og/eller et «pausested». To og to?
Bevegelsesutfordringer: Vær oppmerksom på økt trettbarhet, kan ha behov for pauser. Undersøk om personen har nedsatt sensibilitet. Gi personen god tid til å prøve. Avgrens område dersom nødvendig.. Økt rekkevidde med aviskølle? Jobb parvis – holde i noens hånd?
Nedsatt hørsel/døv: Sørg for ro når beskjeder gis. Snakk én og én. Ha direkte kontakt. Bruk mimikk, kroppsspråk og evt. Tegnstøtte. Mindre grupper kan være nyttig.
Nedsatt syn: Ledsag når personen har behov for det. La personen bli kjent med omgivelsene og la de kjenne på utstyr. Repetisjon og forutsigbarhet. Tenk over lysforhold, bruk fargesterke ballonger / kontraster. Tydelig, verbal instruksjon, evt. bane bevegelser. Jobb parvis – holde i noens hånd?
Levert av: Hege Danielsen/Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet.
Forslag til tilpasningsmuligheter: Nasjonal Kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser